Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1480460   La programació didàctica com a eina de treball: Pautes i elaboració
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess.
  
   2/4/2024 - 10/5/2024 (60 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ANPE_Sindicat independent
  
  
  
Inscripció   01/09/2023 - 02/04/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs pretén posar a l’abast dels i les docents idees i recursos per elaborar una programació didàctica, una eina fonamental a l’aula per a la planificació de la tasca educativa en cada àrea, matèria o àmbit, que els ajudarà a anticipar i concretar què s’ha de fer a l’aula i com s’ha de fer.

La metodologia utilitzada és activa, participativa i constructivista. En cada sessió s'expliquen els aspectes més reeixits de cadascun dels apartats d'una programació, acompanyats dels documents, normatives i propostes didàctiques del Departament d'Educació. Cada setmana té lloc una sessió de treball amb el professorat.
Les sessions s’inicien amb resoldre els dubtes que ha tingut el professorat durant la setmana quan han estat reflexionant i construint alguns apartats de la programació. A continuació, es comparteix amb el professorat i s'expliquen nous aspectes de la programació. Es debaten i es comparteixen diferents punts de vista amb tots els participants, i així s'avança fins que estigui completada.
Finalment, es corregeix el contingut de cadascuna de les programacions.

El curs té una durada de 60 hores repartides en 36 lectives no presencials (videoconferències, 9 sessions de 4h. cadascuna) i 24 hores de treball individual de planificació i elaboració de programació didàctica d'un curs escolar i les corresponents unitats didàctiques. Aquestes 24h es desenvoluparan equitativament al llarg de les 9 sessions, tenint en compte que per a cada sessió l'alumnat ha de fer com a mínim dues hores de treball individual, de les quals el formador farà el seguiment via moodle amb l'enviament i retorn de les activitats demanades semanalment.

L'objectiu del curs és dotar els participants de les habilitats necessàries per efectuar la tasca de docent com a professorat per al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, aprenent a construir una programació amb les seves unitats didàctiques analitzant, aplicant i millorant, si s’escau, les tasques educatives que s’hi expliciten, de tal manera que a l'acabar el curs tothom sigui capaç d'elaborar la seva pròpia programació dins d'un equip docent i d’acord amb els paràmetres i acords establerts pel corresponent departament didàctic.

Aquest curs de 60h té un preu de 270€ per als afiliats/des i 370€ per als no afiliats/des i es farà difusió per la pàgina web, les xarxes socials i el correu electrònic.
  
Objectius   - Elaborar una programació atenent al marc legal de referència.
- Definir els continguts d’aprenentatge en relació amb l’àrea o àmbits.
- Aprendre a temporitzar i seqüenciar les activitats: distribució temporal al llarg del trimestre, curs, cicle.
- Establir criteris per a l’atenció a la diversitat i les adaptacions curriculars.
- Determinar els criteris i procediments d’avaluació i recuperació.
- Integrar el concepte de competències bàsiques dins dels components del currículum i fixar la seva adquisició per part de l’alumnat.
  
Continguts   1.- Introducció
1.1.- Contextualització
1.2.- Perspectiva de Gènere

2.- Objectius Generals
3.- Àmbits, Dimensions i Competències bàsiques
4.- Continguts curriculars i distribució temporal.
5.- Unitat didàctiques
5.1.- Unitat didàctica 1
5.2.- Unitat didàctica 2 ECT

6.- Enfocament globalitzador amb altres àmbits o àrees.
7.- Criteris i instruments d’avaluació
8.- Estratègies metodològiques i ús de les TAC
9.- Mesures i suports universals, addicionals i intensius per a l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.
10.- Fonts documentals: Bibliografia i webgrafia.
  
Formador/a   Nicolau Galdeano García, Joaquín Pintado Santoveña, Mª Eugènia Palmero Eugènia
  
Avaluació   1. Avaluació inicial dels participants.
1.1 Coneixements previs

2. Avaluació de seguiment del treball individual.
2.2 Avaluació continua al llarg de tots els blocs que
composen la formació i establint vies de retroacció amb els participants.
2.3 Presentació i desenvolupaments de les UD.

3. Avaluació final de la feina feta amb la correcció de la programació i les unitats didàctiques elaborades pels participants.

4. Avaluació de la satisfacció

Al final del curs es passa una enquesta en format Google Form per avaluar totes les activitats del curs i propostes de millora, tant a nivell organitzatiu com metodològic.

En finalitzar aquest curs els/les participants han de ser capaços de:

1.- Elaborar la programació didàctica d’un projecte, àrea o matèria per a un curs o un cicle.
2.- Elaborar unitats didàctiques i activitats pràctiques.
3.- Exercitar i practicar activitats i classes de manera oral aconseguint seguretat per parlar en públic, vocalitzant i perdent la por.
  
Requisits de  certificació   1. Participació mínima 80% de les sessions online.
2. Realització de les tasques encomanades pel formador/a.
3. Entrega final de la programació didàctica.
4. Completar l’enquesta per avaluar el grau de satisfacció amb el curs i el formador/a.
  
Persones  destinatàries   Internivells: Ed- Primària-Secundària Obligatòria-Formació Profess.
  
E-mail   barcelona@anpe.es
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 28/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).